Onsdagmorgon

2014-05-28 @ 08:57:50
Ups, 2 veckor sen sist.....
 
 Tisdag 13/5
Jag jobbade 12-20. Vilma och jag hann med lite utehäng innan dagis.
 
Onsdag 14/5
Ledig.
Vi hakade på Fam Forsberg till Stureforsbadet.
Till barnens stora glädje fanns det 3 gigantiska sandhögar att klättra, åka rutschkana, gräva i :)
 
På eftermiddagen hjälpte de Linus när han klippte gräset :)
 
På kvällen körde jag bodypump med Sarah och Emma :)
 
Torsdag 15/5
 Jag jobbade 12-19.30. Tog cykeln till Naturcentrumet och lämnade Vilma där, dagis
hade en utedag, lekar, lunch ute m.m
 
Fredag 16/5
Jobbade 11-19.30. 
 
Lördag 17/5
Jobbade 9.30-17. Efter kvällsmat och läggning av barnet så tog jag en löptur. 
Söndag 18/5
Jobbade 11-17. Markus och Vilma åkte ut till farmor & farfar under eftermiddagen.
De var snälla och tog Vilma då det var studiedag på dagis på måndagen....så då fick hon 
sova där från söndag till måndag. Inte oss emot ;) Sova en HEL natt!! :D
Men som vanligt när jag och Mackan är barnfria så kan vi inte sitta stilla, så vi
drog på oss löparskorna efter kvällsmaten och körde blodomloppsrundan en gång.
 
Måndag 19/5
Jag jobbade 9.30-17. Gasa hem, dressa om till träningskläder sen blev det ett bodystep pass.
Studiedag på dagis, Vilma är hos farmor & farfar.
 
Tisdag 20/5

Vilma är hemma igen ♥
Vi körde lekparken/skogen på förmiddagen :)
 
Bakade chokladbollar på eftermiddagen :) 
 
Kvällspyssel: Ett fotoalbum till Vilma ska göras, ett album från vår New York resa och
ett album från vår Cypernresa förra hösten ;) 
Tänk om man bara hade lite mera tid ;)
 
Onsdag 21/5
Vi hakade på Forsbergarna till Rängen.
Barnen och Linus badade (!) Jag satt med stickad tröja på mig, näevars men det
var inte varmt i vattnet ;)
 
På eftermiddagen hojjade jag och Vilma ner till Anna, Skorpan & Grynet
för lite häng. Senare dök Linus upp från ettt fotojobb och Mackan kom efter jobbet.
Sen bjöd de på grillat :) :) 
 
Jag smet vid 19-tiden för att möta upp Emma för ett bodypump pass.
Mackan skjutsade ut Vilma till farmor & farfar som än en gång var gulliga och ställde upp som barnvakt, 
denna gång så att både jag och Markus kunde springa blodomloppet.
Så vi fick sova ännu en HEL natt :D
 
Torsdag 22/5
Jobbade 10-16 istället för 11-20. Fick byta min tid så att jag kunde springa blodomloppet.
Mackan och jag möttes hemma, käkade lite, jag fixade lite ny musik och Mackan tog
en powernap sen tog vi en rask promenad ner till Stångebrofältet där startskottet gick.
Jag är inte supernöjd med min tid, 59.57 MEN glad att jag kom runt då det var riktigt varmt.
Jag har sprungit mycket bättre än så men men....bara att ladda inför nästa år ;) hahaha
 
Fredag 23/5
 Jobbade 9.30-20.
Markus hämtade hem Vilma efter han slutat jobba :)
 
Lördag 24/5
Vi bestämde oss i typ sista sekund för att stå på bakluckeloppisen vid
S:t Larsparken. Det var ganska så ljummet kan jag säga...puuh.
Vi kom dit strax innan kl 09 för att vara säkra på att få plats, och det fick vi :)
När vi fått upp bordet, sakerna på bordet så tog Markus och Vilma cykeln till Helikopterlekparken och
lekte medans jag sålde saker, vi fick ihop 400:- på saker som kostade 2:- 5:- 10:- 20:- så jag är nöjd.
400:- till semesterkassan :D
Vid 14-tiden öppnade sig himlen så då packade vi snabbt ihop oss och 
åkte hem.
 
Mötte upp Sarah för ett bodypump pass vid 16.30.
 
Söndag 25/5
Vi hakade på Forsbergarna till Stureforsbadet.
Sol, bad, lek, pannkakslunch, härligt sällskap :)
 
 
 
Måndag 26/5
Vilma och jag hojjade bort till Linus, Skorpan & Grynet på förmiddagen.
Det blåste kallt men barnen badade iallafall ;)
Vi blev bjudna på lunch så vi stannade till strax innan 14 för då
var vi tvungna att hojja hem till tvättstugan och plocka ur tvätten.
När vi gjort det, ätit lite mellis så ringde Vilma till Skorpan och frågade
om hon ville följa med oss till Helikopterlekparken.
Så vi hojjade ner dit och mötte upp Skorpan. :)
 
Tisdag 27/5.
Jag jobbade 12-20 så Vilma och jag hann med en sväng till Stora lekparken innan det var dags för dagis.
Vilma målade i sin målarbok som hon fick av kusinen i namnsdagspresent medans jag
plockade lite :)
 
 
Nehe, nu är det dags att fixa frukost och göra iordning oss.
Idag är vi lediga :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback